Van idee tot eindproduct
in 7 stappen

Meer bekendheid voor je onderzoek genereren? Nieuwe inzichten aanreiken? Financiers binnenhalen? Wat jouw doel ook is; we gaan samen goed doordacht aan de slag.

Intakegesprek

Het startpunt voor ieder CS-project. Doel: helder krijgen wat precies jouw vraag is. Of liever nog: de vraag áchter de vraag: wat moet jouw doelgroep straks nu écht weten, vinden, voelen, doen? Misschien heb je al een scherp beeld van het gewenste eindresultaat. Maar is de voor de hand liggende oplossing wel de beste? We denken graag mee over de optimale route om jouw doel te bereiken en kunnen inspirerende voorbeelden laten zien. Vaak is er veel meer mogelijk dan je had verwacht!


Debriefing

Op basis van het intakegesprek maken we een debriefing: hebben we elkaar goed begrepen? Cruciaal, want als dat niet zo is, dan is de kans groot dat het concept straks niet is wat je had verwacht. Vaak krijg je ook al voorbeelden of schetsen te zien. Die geven een beeld van de stijl die we in gedachten hebben. De debriefing vullen we aan met een offerte.

Plan van aanpak

Debriefing én offerte akkoord? Dan stellen we de aanpak vast. Dat doen we zo concreet mogelijk. Als we een film of animatie gaan maken, stellen we bijvoorbeeld een storyboard op. Hierin staat in welke fasen we te werk gaan, volgens welke planning we dat doen en wat we daarbij van jou verwachten.


Start project

In deze fase werken we het concept dat we samen voor ogen hebben uit in een concreet ontwerp. Dat kan een ontwerp voor een brochure, webpagina of film zijn, maar bijvoorbeeld ook een eerste versie van een communicatiestrategie. In deze fase mobiliseren we alle creativiteit die voor jouw project nodig is: ontwerpers, tekstschrijvers, communicatieadviseurs, filmploegen, animatie-designers, fotografen, programmeurs, social media-experts…


Eerste concept presenteren

Zodra het concept klaar is, presenteren we jou het resultaat. Met behulp van visuals krijg je een mooi beeld van wat we voor ogen hebben. Natuurlijk heb je alle gelegenheid om vragen te stellen en feedback op het concept te geven.

Feedback verwerken, tweede concept

Met jouw opmerkingen en suggesties in de hand maken we een tweede concept. Afhankelijkheid van de complexiteit van de opdracht kunnen er meer correctieronden volgen. Maar meestal kan het beperkt blijven tot één ronde.


Afronden en opleveren

Tevreden met het concept en vormgeving? Dan leveren we het definitief op en ronden het project af. Advies nodig over hoe je het eindresultaat wereldkundig kunt maken of hoe je de ontwikkelde communicatiestrategie kunt implementeren? We ondersteunen je graag.